tisdag 16 mars 2021

Tisdagen den sextonde mars 2021

Vi har redan avverkat första halvan av mars och det gör mig tokglad, jag är sommarmänniska och jag har aldrig tyckt om vintern. Vem gör det egentligen? Idag stoppade Folkhälsomyndigheten i Sverige Astra Zenecas vaccin och det var ju på tiden, många andra länder stoppade skiten för en vecka sedan.

En helikopter kraschade idag i Leksand och helikoptrar är jag fruktansvärt fascinerad av, jag har rattat en helikopter och det är fruktansvärt kul. Innan man gick ut med vad det var för märke på helikoptern så gissade jag på att det var en Robinson och det visade sig att jag hade gissat rätt. Nu anser jag inte att en Robinson är en helikopter, det är mer en stor leksak. Dom kraschar nämligen ofta.

Anledning till kraschen är inte fastställt ännu, men om jag får amatör-gissa så har jag kommit fram till två möjliga teorier. Helikoptern befann sig på låg höjd när den plötsligen kraschade, här tror jag att motorn dog och eftersom man var på låg höjd fanns det inget utrymme för autorotation. Det kan ju också vara så att man flugit för nära träd eller elledningar eftersom man befann sig på låg höjd. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Den kraschade helikoptern. Foto: Lars Dafgård, Dalarnas Tidningar



- Promenerade en mil idag



- Vattenfall



- Gammalt hus



- Fantastiskt väder



- Falun bjöd på kanonväder



- Nu ska gruset bort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar