tisdag 4 maj 2021

Tisdagen den fjärde maj 2021

Den fjärde maj gick ju och blev den internationella Star Wars-dagen för x antal år sedan då något geni gjorde om dagens datum till ”May the Fourth Be With You” Jag älskar dom gamla Star Wars-filmerna episode 4,5 och 6, men fullkomligt hatar alla dom nya - så klart.

Något som jag funderat på, den sista tiden, är hur många människor det är som gnäller över att dom är isolerade på grund av pandemin. Hur fan har man mage att gnälla över det när det ser ut som det gör? Det är under pandemin som man inser hur många det är som är totalt sopslut i huvudet, det hade aldrig varit en pandemi om vi skött alla restriktioner. Tack för att du besöker tomasvarg.se














1 kommentar:

  1. Som vanligt håller jag med. Att hjälpas åt i denna Pandemin
    är en merit för dom som verkligen följer dess restriktioner.
    Vi får aldrig slut på detta elände om vi inte sammanbetar.
    Nog gnälls det alltid - orden som: jag får inte krama mina barnbarn.
    Jaha, och vad är det i förhållande till Pandemin som snart dödar
    allt och alla. Håll ut för helv...te, och knip igen sopnedkastet.

    Människan är ett gnällbälte av högre rang, förmodligen kan dessa
    individer inte bättre än så. Jag håller mig ifrån Kupolen och allt
    runtomkring där, vi var några få personer som brukade äta på Basilika
    men, det har vi slutat med. Sedan är personalen på Basilika allt annat
    än Serviceminded så den förlusten är helt ok. Hoppas ändå att sommaren
    blir lite bättre men, för egen del står jag ut, har inga problem med att hålla
    mig ifrån en hop människor.

    SvaraRadera