fredag 24 december 2021

Fredagen den tjugofjärde december 2021 (Julafton)

Mitt mobillarm ringde, som om det vore besatt, redan klockan 09:30 idag. Trött som en apa stack jag iväg till närmsta OKQ8-mack för att hämta ut den hyrbil som jag hade bokat, jag fick en svart SUV av märket Peugeot trots att jag hade bokat en liten bil och förklaringen jag fick var att ett gäng killar hade kört sönder den bil som jag hade bokat. Jag tog den svarta hyrbilen och styrde mot min kära mor som bor ett par mil utanför stan, jag blev snabbt imponerad över hur stabil den franska bilen uppförde sig.

Styrning som på en gokart, styvt chassi och hård fjädring, det här en en grym SUV som kändes mer som en vanlig bil än en SUV. Jag gjorde en hel del omkörningar i hög fart på hala vägar och ändå så bjöd bilen inte på några överraskningar. Enda nackdelen är väl att utseendet inte tilltalar mig alls tyvärr, men det är en jävligt bra bil.

Jag och min kära mor åkte runt i några timmar och kollade in småbyarna utanför Falun, sen besökte vi min mormor och morfars grav och sen for jag hem för att hinna till jobbet på självaste julafton, så är det att vara yrkesförare tyvärr. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Hyrbilen som jag skulle ha haft - snygg



- Trasigt



- Peugeot



- Grym interiör



- Sol



- Sol



- Vi tittade till graven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar