måndag 21 februari 2022

Måndagen den tjugoförsta februari 2022

Dom olympiska spelen, som förpestat både radio och tv i två veckor är äntligen över, detta skit-jippo som får oss som inte gillar sport att vilja hoppa framför tåget. Det blev tydligen både medaljrekord och guldmedaljrekord för Sverige, ja men grattis då! Idag när jag skulle gå till jobbet fick jag en chock, det hade kräksnöat konstant under förmiddagen. Det är aldrig kul att gå till jobbet med vetskapen om att det kommer bli ett helvete i trafiken, vilket det också blev så klart.

För bilisterna, som kör med livsfarliga åretruntdäck, kör 30 kilometer under det tillåtna och dom fattar, ta-mig-fan, ingenting. För oss som kör stora fordon är inte halkan värst, nej det är bilisterna och det här driver mig till vansinne.

Jag jobbade ju bara fyra dagar förra veckan och jag var inte sen med att söka ledigt nu på fredag också, men den här gången rör dig sig inte bara om att jag är lat. Martin ”E-Type” Eriksson kommer nämligen till Falun på fredag. Jag lyssnade inte på annat är på eurodisco under hela 90-talet och E-Type stod ofta på repeat på min cd-spelare.

Jag fick ett mycket trevligt meddelande från mina vänner Daniel och Eva som bor i Australien, dom kommer till Sverige i sommar och det ska bli så kul att få träffa dom igen. Jag skickar en hälsning till Daniel! I sommar ska jag vara ledig i en vecka är det tänkt, jag ska besöka Classic Car Week samt Sabaton Open Air. Tack för att du besöker tomasvarg.se.


- Vidrigt



- Snö och blåst



- Falun



- Snö



- Min vita Lamborghini i GTA Online



- Solnedgång i LS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar