söndag 7 augusti 2022

Söndagen den sjunde augusti 2022

Jag har varit ledig i fyra dagar från jobbet, men ledig är något som jag inte har varit och bloggen har kommit i kläm. I torsdags var jag i Rättvik och filmade cruisingen och sen på kvällen besökte jag Sabaton Open Air och här filmade jag några konserter.

Tack för att du prenumererar på min Youtube-kanal

I fredags var jag på Sabaton Open Air i tolv timmar, från 14:00 till 02:00 och det tog på krafterna. Men det var det värt då jag fick se band som Raubtier och Hammerfall,  men Lordi sög duktigt och det var fredagens besvikelse.

Igår lördag var det samma visa igen 14:00-02:00 och nu fick jag se band som Amaranthe, Nestor, Lodness, Sirenia och kvällens huvudnummer - Sabaton. Nu är jag inget fan av vare sig hårdrock eller metal och jag undrar egentligen varför jag besöker en Metal-festival.

Men när sångaren i Sabaton plötsligt slutar sjunga och istället låter tusentals människor i publikhavet sjunga, ja då reser sig nackhåren på mig och det jag upplever är så jävla mäktigt, eller när bandet ber publiken att lysa med sina ficklampor på mobilen och hela publikhavet fylls med vita små ljus - ja då faller jag som en trött gran. 

Jag fick med mig hela 86 stycken videos med mig hem och det tog sin lilla tid att ladda upp på min Youtube-kanal, men kul har jag haft och förutom mitt ex så umgicks jag med min kusin, hans fru och deras vänner som kommer från Kanada och Norge. Tack för att du besöker tomasvarg.se


























- Cool

- Länge sedan man såg en Bell Jetranger över Falun



- Årets armband



- Dessa flög över Falun, kom från Flygfesten i Dala-Järna



- Tvättar



- Norrsken i natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar