torsdag 8 september 2022

Sveriges längsta lastbil - Scania R770 V8

För en vecka sedan lade lastbilstillverkaren Scania upp en video på Sveriges längsta lastbil på deras Instagram-konto och den lastbilen rullar tydligen mellan Nykvarn och värmeverket Söderenergi AB i Södertälje. Efter att ha sett videon funderade jag på om jag inte skulle åka ner till Södertälje och kolla in skönheten som tydligen är 34 meter lång och jag försökte i flera dagar att ringa till killen som äger bilen, men ingen svarade.


Klockan är 02:20 när jag låser upp dörren till den bil jag har hyrt hos OKQ8 och jag sätter kurs mot värmeverket i Södertälje, Precis när jag kommer fram till värmeverket rullar den 34 meter långa Scanian ut från grindarna och jag åker efter mot Nykvarn. Solen har inte varit uppe länge när jag filmar första videon, jag filmar så mycket det bara går och innan jag åker hem besöker jag Scania museet och efter det styr jag mot Dalarna. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Törstig hyrbil



- Det är inte jag som kvaddat bilen



- Sveriges längsta lastbil, 34 meter lång, dras av en Scania så klart



- Scania HQ i Södertälje



- Här besökte jag museet 



- Fina



- Läcker



- Cool



- Tråkiga 4-serien



- Senaste lastbilen från Scania - så snygg



- Köpte en t-shirt och nyckelringar



- Älskar att köra i större städer - kommer sakna det



- Broöppning Hjulstabron - här mördade snuten folk Läs mer



- Ny lastbil i Snowrunner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar