söndag 26 februari 2023

Dyra och krångliga flyg

Jag är in på hemsidor som flygbiljetter.se och flygresor.se varje dag för att leta efter billiga flygbiljetter till Nya Zeeland och Australien, men det har visst sig vara jävligt dyrt och jävligt omständigt. Min resplan är att flyga till Auckland och sen flyga hem från Melbourne, det billigaste jag har hittat går på 17 000 kronor. Sist gick samma flygbiljett på 12 000, men det var innan pandemin.

Många flygbiljetter innebär också att jag först får flyga till München, byta till ett flyg som tar mig till Los Angeles och sen till Auckland på Nya Zeeland. Det här har gjort att jag tappat sugen, men jag tänker inte ge upp. Det har gått fyra år sedan som jag reste sist och jag vet att så fort jag lyft från Arlanda så kommer resan ha varit värd varenda krona. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- 17-18 tusen kronor för att åka till andra sidan jorden - suck!

1 kommentar:

  1. Livet är ett ständigt omkullkastande, skulle det blåsa halv storm blir det
    ännu värre. Det var stor skillnad på pris. Krig-Putin har gjort sitt till.
    Så jä...la dujtig han är, samt att allt ska skjuta i höjden prismässigt,
    annars går det inte ihop sig för dom stora i samhället
    Hoppas du kommer iväg till slut. :)

    SvaraRadera