onsdag 22 mars 2023

Rädd som ett litet barn för att resa

Jag har ju bestämt mig för att resa till andra sidan jorden i början på nästa år, men jag har gått och blivit rädd och osäker som ett barn. Vissa dagar har jag känt att jag inte kommer resa mera, vara hemma resten av mitt liv, rädd för att bli sjuk utomlands som jag blev i Alice Springs år 2019.

Inte blev det bättre av att jag drömde i natt att jag satt på ett flygplan som blev kapat samtidigt som jag försökte skaffa visum till Australien som jag tydligen hade glömt, drömmen var riktigt jobbig. Men så händer det att jag tänker tillbaka på mina tidigare resor och då minns jag hur jävla bra jag mår när jag är på resande fot och då försvinner den rädda farbrorn, jag vet att så fort jag kommer till Arlanda så kommer jag var så där löjligt lycklig. 

Men det ska tilläggas att det är läskigt att ge sig av, lämna det trygga liv man lever. Nästa vecka kommer jag att köpa flygbiljetter till Nya Zeeland och det kommer kännas bra - hoppas jag.

Min inspirationskälla: Att resa ensam (Facebook)


- Om tio månader kommer jag befinna mig här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar