onsdag 24 maj 2023

Onsdagen den tjugofjärde maj 2023

Vaknade sent idag och kände mig seg efter gårdagens två mil långa promenad, jag stack iväg till stans Skatteverk för att prata skatt. Jag drar in cirka tusen kronor på min Youtube-kanal idag och jag vill verkligen inte hamna i trubbel med Skatteverket, det ser ut som om jag måste börja betala skatt trots att det är en hobbyverksamhet. Sen hoppade jag på bussen för att åka till grannstaden Borlänge, hit åker man bara om man måste handla på Ikea. Eller i mitt fall, för att kolla efter billiga laptops som inte finns i Falun. 

I Borlänge drog jag bort till Elgiganten och här hittade jag inte heller någon billig laptop, lika sur som den gamla farbror som jag är tog jag en promenad i Borlänge för att fota lite och sen tog jag bussen hem. I Falun gick jag till Elgiganten och köpte mig en laptop, det blev en dyr jävel för 8 000. Jag ändrade mig när jag insåg att billiga laptops är skit när det kommer till videoredigering, jag måste ha en pigg dator då jag redigerar videor i 4k. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Jag är rädd för att åka buss, många kör som dårar



- Dagnyhusen



- Vattentornet



- Bryggeri



- Paprikan



- Solblomman



- Hus från 1902, Borlänge



- Känguru! Statyn Främling av Allan Runefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar