söndag 11 juni 2023

29 år sedan massmorden i Falun

Det är idag 29 år sedan som yrkesmilitären Mattias Flink valde att avrätta sju människor i Falun, vid den här tidpunkten var jag tillsammans med en tjej som jobbade med att dela ut morgontidningar med bil och vi fick köra förbi platsen där cyklisten som blivit skjuten och som nu låg under en filt, jag såg också den vita Mazda 323 som kört in i en trädgård efter att ha blivit beskjuten. Jag glömmer det aldrig och idag har det gått 29 år, vila i frid.




1 kommentar:

  1. Vansinnesdåd. Minns det även om jag inte bodde här då:
    Så meningslöst att ord saknas. Människor precis som du
    och jag, bara skjuts ner. :( Jag förmodar han är ute i det
    fria idag, ett nytt liv men, dom andra är någon annanstans
    vilket de aldrig bad om.

    Ellie

    SvaraRadera