söndag 14 januari 2024

Nya Zeeland-resan 2024-01-14

Christchurch, Nya Zeeland
Jag lämnar Christchurch redan klockan sex på morgonen och jag sätter fart mot staden Bluff, Bluff ligger så långt söderut man kan komma på Sydön. I staden Oamaru blev det lunch på McDonald’s och sen fortsatte jag söderut och väl framme i Bluff fotade jag den kända gula skylt jag visste fanns utplacerad här. 

I Bluff fans inga hotell kvar så jag åkte till staden Invercargill och här hottade jag ett motell som jag bokade. I morgon åker jag till Queenstown. 

Jag passerar följande samhällen och städer:
Ashburton
Hinds
Winchester
Temuka
Timaru
St Andrews
Makikihi. 
Glenavi
Oamaru
Maheno
Herbert
Hampden
Palmerston
Waitati
Dunedin
Milton
Clinton
Gore
Invercargill
Bluff


- Drömmen för hojälskare



- Staden Dunedin



- Staden Dunedin



- Fint i Dunedin



- Tror jag ska börja köra lastbil här nere



- Byn Bluff var bar en enda stor bluff



- Längre söderut på Nya Zeeland kommer man inte



- Sover i Invercargill i natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar