måndag 15 januari 2024

Nya Zeeland-resan 2024-01-15

Invercargill, Nya Zeeland
Det är bara nio grader varm när jag vaknar och det är ju kallt det när man nyss upplevt 30. Det första jag gör idag är att boka boende i staden Wanaka, i Wanaka ska jag fota ett träd, mer om det sen. Igår var det bara en tråkig transportsträcka ner till Bluff, det visste jag redan innan jag for. Jag visste också om att idag skulle jag få uppleva allt det vackra som jag gjorde 2019, jag har åkt på terpentinvägar där hastigheten var så låg som 15 kilometer i timmen.

Sinnessjuka berg, dalar och fjordar har jag fått uppleva idag och det känns så overkligt att få uppleva det här igen, jag älskar den här delen av Nya Zeeland. Idag besökte jag dessa byar och städer:

Dipton
Lumsden
Athol
Garston
Kingston
Frankton
Queenstown
Cardrona
Wanaka



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar