tisdag 16 januari 2024

Nya Zeelands-resan 2024-01-16

Wanaka, Nya Zeeland
Idag när jag hoppade in i min hyrbil så visade det sig att jag nu har kört exakt 100 mil och enligt fordonsdatorn så har jag lyckat köra 14 mil utan att använda en enda droppe bensin, det är lätt att rulla i alla nerförsbackar här. Jag klev upp tidigt idag, stack iväg och fotade The Wanaka Tree igen och sen körde jag mot Lake Tekapo.

Här i Lake Tekapo var det precis lika vackert som jag minns det, turkost vatten och höga berg. Sen åkte jag tillbaka till Wanaka och det gjorde jag bara för att kunna ta mig ut till västkusten. Vägen mellan Wanaka och Hasst bjud på det vackraste jag sett, helt galet.

Besökte dessa orter idag:
Omarama
Albert Town
Lake Wanaka
Makarora
Haast


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar