torsdag 23 augusti 2012

Personbästa i löpning - igen

Det startade i slutet av februari, jag började löpträna och ganska snart lyckades jag jogga 3 kilometer, Det blev dock bara 3 kilometer, jag kom inte längre. I och för sig joggade 3 kilometer x 5 dagar som mest men aldrig mer.

Under sommaren började mitt vänstra knä att krångla igen och jag blev tvingad att vila från löpningen i två veckor. Döm om min förvåning när mitt knä krångla redan första dagen efter vilan. Vissa dagar när det var fint åkte jag mycket inlines för att sen gå ut och jogga efteråt och då funkade knät igen så just nu tror jag att det är dålig uppvärmning som är problemet.

I början av förra veckan lyckades jag att spränga 4 kilometers gränsen och i fredags så lyckades jag och mitt knä jogga 6 kilometer. Idag på jobbet kände jag att det var dags för personbästa, slutade 23.30 och gick hem för att snöra på mig löparskorna. När jag skriver det här så har jag precis joggat 8 kilometer och jag är överlycklig. Jag passa på att tacka min far som varit maratonlöpare, min mor som ligger sjuk och mitt knä. Älskar er alla tre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar