söndag 8 december 2013

Jag packar

I morgon reser jag till Australien, det känns helt overkligt fortfarande. Så jag packar, kollar packlistan och dubbelkollar allt. Jag har ingen resfeber just nu, den kommer väl i natt när jag ska sova antar jag. Perth ligger sju timmar före Sverige så det blir bra med tanke på att jag jobbar kvällar och nätter. Klockan 19 ska jag tvätta så jag har rena kläder att packa ner och senare ska jag frosta av kyl och frys, jag brukar stänga av elen när jag är borta och då är det bra om den är avfrostad. I morgon klockan 04.45 kommer taxin och hämtar mig, tåget går 05.15 från stationen. Har jag glömt något?

RYGGSÄCK:
Pass
Visum
Flygbiljett
Utländsk Valuta
Värktabletter
Mediciner
Bankdosa
Tandborste/Tuggummi
Hatt/keps
Öronproppar
Pennor
Dagbok
Mobiltelefon/laddare/lurar/AUX-kabel
Kamera/laddare/minneskort
Visa/Mastercard
Underkläder x1 (Om resväskan försvinner)
Strumpor x1 (Om resväskan försvinner)
Stödstrumpa
Mini-PC

NECESSÄR:
Nagelsax
Pincett
Rakhyvel
Tandborste + tandkräm
Deodorant

RESVÄSKA:
Borste/kam/hårgel
Skavsårsplåster
Plåster
Värktabletter/Mediciner
Tejp
Duschtvål
Plastkasse till smutstvätt
Värktabletter
Mediciner
Fryspåsar
Handduk
Underkläder x 10
Strumpor x 10
T-shirt x 5
Jeans
Inlines
Solglasögon
Reseadapter
Skarvsladd/Grenuttag

4 kommentarer:

  1. :-) Du e kul du! Har du bara med bankkort o dosan så överlever du om du glömt nått! Men varför behöver du ha både hatt/keps o keps/hatt i ryggsäcken? Varför har du inga badbyxor med? ;-) Ha nu så kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpa ett pass i Australien går inte :) Jag har ändrat listan nu. Badbyxor? Jag badar gärna inte! Kul hoppas jag att jag får :)

      Radera
  2. Dubbla hattar/kepsar i ryggan, men annars ser det bra ut ;-) Ha det så sjukt härligt nu Tompa och uppdatera bloggen mycket så jag kan följa med dig på resan :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken koll du har, jag har redigerat listan nu ^^ Jag hoppas det blir härligt :)
      Jag gör som du säger och uppdaterar bloggen :)
      KRAM

      Radera