fredag 13 februari 2015

Fredagen den trettonde februari 2015

Fredagen den trettonde, jag tackar jag. Klev upp vid elvatiden, trött som en skorsten och mer förkyld än någonsin trots att jag tog två stycken Alvedon vid sextiden i morse. Det blir då ingen promenad idag tänkte jag samtidigt som jag bände upp mina ögonlock med tummen och pekfingret samtidigt som jag upptäckte att näsan var igenproppad av snor. Jag klev upp och stekte på lax till frukost och sen gick jag ner på stan för att kolla om det fanns en klipptid på någon av stans tretusen frisörsalonger, det gjorde det inte på den första salongen men det gjorde det på den andra som jag besökte. Jag fick skallen klippt av någon elev som tog femhundra kronor för en klippning, fy farao va dyrt det är att klippa sig idag. Sen gick jag bort till Stadium för att köpa träningskläder för att sedan gå hem, att gå några hundra meter ner på stan var f-n inte lätt. Jag trodde att jag skulle dö, svimfärdig och vimmelkantig traskade jag omkring med min otäcka förkylning och en nära döden upplevelse. Väl hemma kokade jag mig två koppar te sen gick jag och vilade mig, jag kommer inte orka göra något mer idag och då är klockan bara 17:45. Jag överlevde den här fredagen den trettonde, nästa månad är det tydligen dags igen.

- Tekopp, det enda jag orkade ta kort på idag...

- Så är det med det...

2 kommentarer: