torsdag 12 februari 2015

Torsdagen den tolfte februari 2015

Vaknar trött som en sjöhäst, mer förkyld än någon annan i hela Sverige - kändes det som. När en kille är riktigt förkyld. Men, det hindrade inte mig att gå ut med mina gåstavar, med kepsen nerdragen till näsan och men stora glasögon i plytet gick jag ut och gick i snabbt tempo. Som snabbast gick jag i sju kilometer i timmen, det var fortare än någon annan pensionär som jag mötte på gång och cykelbanan. Sen hem och vila lite innan jag hämtade Kim på jobbet, jag är bra snäll ibland. Väl hemma igen bloggade jag lite om Route 66 och sen kollade jag in lite Miami Vice-bilder på nätet, blev så där sentimental och började planera för att resa till Miami. Jag vill så gärna tillbaka till USAs bästa stad enligt mig, gå omkring på Miamis gator och insupa en skvätt från Miami Vice fornstora dagar. Klockan 20:15 ringer min chef Stefan och undrar om jag vill jobba eftersom en kollega hade smällt igen bildörren över handen. Stefan är en av få bra chefer vi har och att säga nej till honom är svårt, så det var bara att hoppa i  kläderna och gå till jobbet. Jag började klockan 21:00 och slutade 24:15 och efter jobbet spelade jag lite Grand Theft Auto V - singelplayer.

- Fin dag idag också...

- Mycket snö...

- Skönt väder...

- Okej...

- Gick 7,55 kilometer och brände 409 kalorier...

- 0:30 lämnade jag kontoret...

2 kommentarer:

  1. Sveriges mest förkylda och ledig...ändå ställer du upp. Inte illa pinkat :) Gillar översta bilden mest men alla dom andra naturbilderna är också fina :)

    SvaraRadera