torsdag 12 februari 2015

Route 66

Jag har haft turen att besöka USA två gånger och båda dessa gånger har jag haft turen att åka och köra på Route 66 som är en de ursprungliga vägarna i USA. Jag är väldigt fascinerad av Route 66 och dess sorgliga historia, vägen öppnades den 11 november 1926 och togs officiellt bort från landsvägssystemet den 27 juni 1985. Route 66 startar i Chicago och går ända ner till Santa Monica i Los Angeles, jag har kört på vägen i delstaterna New Mexico, Arizona och Kalifornien vilket är hälften av dom delstaterna som vägen går igenom och jag hoppas att en dag köra längs med hela Route 66 från Chicago ända ner till Los Angeles. Route 66 har fått många smeknamn genom åren, The Great Diagonal Way, The Main Street of America, The Mother Road och The Will Rogers Highway är några. Route 66 har medverkat i filmer som Bilar, Bilar 2, Easy Rider, Interstate 60, Bagdad Café och Rain Main. Här är mina foton som jag tog i slutet av januari i år.


- Route 66 i staden Kingman...


- Ett gammalt café...


- Ligger i staden Kingman...


- Historic Route 66...


- Här handlade jag en massa skräp...


- Fina Route 66...


- En skylt...


- En fin skylt...


- En gammal bensinstation längs med Route 66...


- Väggmålning i staden Williams, Arizona...

2 kommentarer:

  1. "Get your kicks at route 66" Ang din kommentar hos mig...Behave...så säger vi så hemma mest hela tiden just nu för vi har nyss sett Austin Powers filmen... :) Behave!!!

    SvaraRadera