fredag 17 juli 2015

Bokat vandrarhem och inrikesflyg till Australienresan i januari

Jag har precis suttit och bokat klart allt som var kvar att boka till min Australienresa i januari, Det blev ett inrikesflyg, en bussresa, tre vandrarhem och en biljett till broklättring på Sydney Harbour Bridge i Sydney. Det har blivit en tradition att klättra på bron, varje gång som jag besökt Sydney så har jag klättrat två gånger på bron. Jag har alltså en broklättring kvar att boka, dom är rätt dyra så jag får vänta med att boka den sista broklättringen. När jag kollar på allt jag bokat så har jag hamnat under budget och det är jag så klart glad för, både inrikesflygen och vandrarhemmen blev billigare än jag först trott. Jag satte 3000 kronor på inrikesflygen, dom slutade på 1800 kronor styck och jag hade 300 kronor per natt på vandrarhemmen och dom flesta hamnade på under 250 kronor per natt. Jag väljer att redovisa vad allt kostar för att folk undrar vad det går loss på, jag vill absolut inte att detta ska framstå som något skryt från min sida. Tack för att du läser.


KOSTNADER AUSTRALIEN 2016:

Flygbiljett Arlanda-Adelaide/Sydney-Arlanda 11 jan - 14 feb:
12.523 kronor

Vandrarhem Adelaide 13 jan - 16 jan:
596 kronor

Inrikesflyg Adelaide - Alice Springs 16 jan:
1505 kronor

Vandrarhem Alice Springs 16 jan - 30 jan:
2979 kronor

Inrikesflyg Alice Springs - Melbourne 30 jan:
1854 kronor

Vandrarhem Melbourne 30 jan - 2 feb:
695 kronor

Buss Melbourne - Sydney 2 feb - 3 feb:
882 kronor

Vandrarhem Sydney 3 feb - 11 feb:
2040 kronor

Broklättring på Sydney Harbour Bridge 6 feb:
2117 kronor


------------------------------------------------

RESPLANEN:

Adelaide: 13-16 januari
Alice Springs: 16-30 januari
Melbourne: 30 januari - 02 feb
Sydney: 03-11 februari
-----------------------------------------------

- Landar i Adelaide, flyger sedan upp till...

- Alice Springs i 2 veckor för att sedan flyga ner till...

- Melbourne i några dagar för att sedan ta nattbussen till...

- Sydney i 8 dagar. Sedan flyger jag hem...

- Jag flyger med Qantas och dess snygga logga. Foto: Google.se

- Maze Backpackers, Sydney. Här har jag bott varje gång...

- Klättra på bron är nu tradition :)
Foto: bridgeclimb.com

2 kommentarer:

  1. Du har sån koll :) Jag skulle förmodligen bara boka det första å sen ta det som det kommer...fast jag eg vill ha koll...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. När det kommer till resor så måste jag boka allt tidigt. Jag är rädd att om jag väntar med bokningen och tar det som det kommer så är det fullbokat. Jag är nog ett kontroll-freak :)

      Radera