tisdag 29 september 2015

Tisdagen den tjugonionde september 2015

Idag fyller min fina vän Märta år - grattis på dig Märta. För tjugo år sedan idag lanserade Sony sin Playstation i Sverige. Playstation var från början tänkt att vara en cd-läsare till Super Nintendo, men Nintendo drog sig ur och ville inte ha ett samarbete med Sony. Då bestämde sig Sony för att släppa cd-läsaren som ett eget tv-spel och döpte cd-läsaren till Playstation. Det blev succé och många Nintendo-nördar (inkl. mig) lämnade Nintendo för att gå över till Sony Playstation, ironiskt kan man tycka. Grattis Playstation på 20 års dagen.

Jag klev upp klockan 12:15 idag, lika trött som en tågbiljett gick jag upp och hackade lök. Lökfrossan håller i sig med andra ord. Jag började jobba ganska tidigt idag så det fanns inte annat att göra än att gå till jobbet. Idag jobbade jag mellan klockan 13:27 och 22:42, efter jobbet gick jag hem och spelade Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

- Gula löv överallt...

- Foto: Gamereactor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar