fredag 9 oktober 2015

Köpt iPhone 6s

Idag släpps den, Apples iPhone 6s. Jag klev upp klockan 09:45 och rusade bort till Telia-butiken för att hämta ut min nya mobiltelefon, lika förväntansfull som ett bortskämt barn på julafton. Tog en kölapp som hade siffran tre på och väntade på min tur, när det så blev min tur i kön av väntande kunder så betjänade en ung man med ett stort fult örhänge i vänster öra mig. Jag berättade att det låg en iPhone 6s och väntade på mig, han frågade om jag hade fått ett sms av dem, ja svarade jag. Han gick iväg för att hämta min lur. När han så kom tillbaka så frågade han om jag ville ha ett Telia-abonemang, nej svarade jag. Jag har ett riktigt bra abonemang hos Tele 2 som jag vill behålla, jag har fria samtal, fria sms och 20 GB data för 299 kronor i månaden, det finns ingen annan operatör som kan erbjuda samma sak för samma pris. Jag köpte ett skal och en laddare med längre sladd och sen gick jag hem och lekte med min nya mobil. Det är ganska stor skillnad att gå från iPhone 5 till en iPhone 6s, nu har jag fingeravtrycksknapp, snabbare processor och större skärm. Men dom stora skillnaderna är att jag surfar i 4G istället för 3G och kameran som man kan filma i 4k upplösning, något som jag kommer att använda flitigt när jag åker till Australien.

- Telia...

- På väg hem med en iPhone 6s...

- Skönt med ny mobil...

- Jag känner mig som ett barn på julafton...

- Tjusig...

2 kommentarer: