fredag 21 oktober 2016

Fredagen den tjugoförsta oktober 2016

Det blev inte många arbetsdagar den här veckan, jag var ledig i tisdags eftersom jag jobbade hela helgen och idag hade jag tagit tjänstledigt. Anledningen till tjänstledigheten var att jag skulle provköra Scanias nya lastbil idag. Redan klockan 09:20 satt jag på bussen till Borlänge, jo jag var lika trött som en skördetröska. När jag kom fram till Scanias återförsäljare Bilmetro så började jag med att fota allt och ingenting på dom nya lastbilarna. Provkörningen skulle först ske klockan 13:00, jag ville vara ute i god tid för att kunna fota lastbilarna i lugn och ro.

När jag kom fram stod lastbilarna uppställda så jag passade på att fota dom, sen provkörde jag en timmerbil på 63 ton med V8 och 580 hästkrafter. Efter provkörningen var jag nöjd och det blåste väldigt kallt i Borlänge så jag bestämde mig för att börja gå mot Borlänges busstation. Då hör min kollega Jessika av sig, hon bor i Borlänge och tänkte köra till Falun och hon undrade om jag ville ha skjuts. Så jäkla snällt av henne. Väl hemma så hade målaren börjat med att riva bort mina gamla tapeter, det känns så skönt att målaren kunde köra igång idag och inte om fyra till åtta veckor som det var sagt från början. Sen gick jag till min pappa och där fick jag pengar för att jag fyllt år. Tack pappa. Sen ner på stan och bort tilll stans biograf för att se filmen "Jack Reacher 2: Don't go Back" och tyvärr var det en besvikelse. Sen gick jag hem och sov en stund, att gå upp tidigt suger. På kvällen gick jag ut på krogen, det blev The Kings Arms.

- Mycket löv

- Katt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar