onsdag 19 juli 2017

Idag firar jag åtta år som bloggare

År 2009 bestämde jag och min bror att vi skulle börja spara pengar till en resa till Australien. Vi planerade att åka två år senare. Jag hade drömt om Australien i över tjugo år, men det hade aldrig blivit av. Den största anledningen var att jag var värdelös på att spara pengar. Så när jag och min bror bestämde oss för att resa så var jag tvungen att lära mig spara. När vi började planera vår resa så antecknade jag ner allt på papper, men jag kände att jag ville ha alla planer på ett och samma ställe. Jag kom fram till att jag skulle skaffa en blogg.

På den här tiden så hade Aftonbladet en populär blogg-portal och jag valde att blogga hos Aftonbladet. Den 19 juli 2009 registrerade jag min blogg och adressen var blogg.aftonbladet.se/tompa. Jag bloggade varje dag under min Australien-resa och det fortsatte jag med när jag kom hem. Tyvärr valde Aftonbladet att lägga ner sin bloggtjänst år 2011, då skaffade jag en blogg på blogspot.com. Adressen var ensamma-vargen.blogspot.com. Den 23 november 2011 skaffade jag domännamnet www.ensammavargen.nu. Den åttonde juli 2012 skaffade jag en Facebook-sida åt min blogg, just nu är det 277 personer som gillar den sidan.

Den första juli 2016 valde jag att byta namn på bloggen, från Ensamma Vargen till Tomas Varg och sen dess hittar man bloggen på www.tomasvarg.se. Under mina åtta år som bloggare har jag postat 2733 inlägg, tyvärr vet jag inte hur många inlägg som försvann när Aftonbladet tog bort min blogg. I åtta år har jag bloggat och två år till orkar jag nog fortsätta med min blogg som jag brukar kalla för Sveriges sämsta blogg. Den andra oktober reser jag till USA och jag kommer naturligtvis att blogga under min resa. Tack för att just du beöker min blogg!


Foto: www.123rf.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar