måndag 9 april 2018

Måndag den nionde april 2018

Jag gick hem från jobbet med regn i natt  och det var också det väder som välkomnade mig när jag steg upp idag, den trasiga snön lämnar oss snabbare och ingen är lyckligare än jag. Jag var uppe med tuppen (vargen?) idag och tur var väl det, för den låssmed som jag kontaktade förra veckan, som skulle höra av sig i början på den här veckan, ringde mig strax efter det att jag vaknade.

När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet beställde jag ett extralås till min ytterdörr, det där måndags-exemplaret till lås började nästan krångla på en gång. En natt när jag kom hem från jobbet så höll jag på att vrida sönder nyckeln och då fick jag nog och ringde låssmeden. Han dök upp och fixade till så att kolven passade, sen säger han att det borde smörjas för en nätt liten summa på 300 kronor. Det kostade 1000 kronor bara att få hit honom och då vill man ju verkligen (ironisk) stå och betala 300 kronor till, fast det var lika bra.

Under tiden som den billiga (Nja) låssmeden jobbade med mitt lås så jobbade jag i Photoshop med en ny banner, jag är ganska kreativ av mig och att göra nya blogg-banners är väldigt roligt. Idag blev det ett foto från Golden Gate-bron som hamnade i blickfånget. Jag hade tänkt byta banners lite oftare framöver och vi får väl se när den dyker upp. (Bild nedan)

Sen var det verkligen hög tid att hasa sig bort till jobbet i regnet. På jobbet rullade (Kul kille) det på som vanlig utan både punktering och trubbel, en trafikolycka i Borlänge satte dock käppar i mina hjul så jag drog in genom smågator och rondeller och på så vis slapp jag sitta i kö.

I morgon är jag ledig och vid lunch-tiden ska jag träffa Anna, vi ska käka på en pizzeria nära hennes jobb eftersom vi ses på hennes lunch. Sen ska jag hem och tvätta upp en massa tvätt. Men mer om det i morgon. Tack för att du besöker mig. 

Dagens bästa låt: Lars Winnerbäck - Järnvägsspår


- Regn på ett grönt rör


- Nyckeln till mitt krånglande lås och till mitt hjärta kanske


- Låssmeden var borta i en timme med mitt lås


- Nu funkar det bättre än när det var nytt


- Ny banner, nu med Golden Gate-bron


- Falun är utan sol - igen


- 45 nyanser av grått


- Falun har lite snö kvar


- Det snöade - igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar