fredag 6 april 2018

Nu älskar jag Lars Winnerbäck

Jag har aldrig gillat Lars Winnerbäck - aldrig! Jag har uppfattat honom som en uppblåst snobb med låttexter som en treåring kunde ha gjort bättre. Men i början på februari tittar jag på ett klipp på youtube, Lars Winnerbäck och Miss Li sjunger ”Om du lämnade mig nu”, Miss Li börjar gråta i slutet på låten men hon fortsätter sjunga. Det påverkade mig så starkt att jag själv började gråta, då fick jag en annan bild av Lars. Jag lyssnade mycket på den låten, jag hade en jobbig period då och plötsligt var Lars Winnerbäck ett geni för mig. Han tryckte på alla mina ömma punkter med ord som ingen annan gjort tidigare.

Ett par veckor senare slutade jag att lyssna på den eftersom det blev för jobbigt. Men så idag kollade jag på dokumentären om Lars Winnerbäck, dokumentären  är fruktansvärt intressant och nu skäms jag för den bild som jag hade av Lars. Allt var frid och fröjd med dokumentären fram till han sjöng låten ”Vem som helst blues”, då kommer tårarna igen. Ingen annan svensk artist har någonsin påverkat mig så starkt som Lars Winnerbäck - ingen.

Lars Winnerbäck & Miss Li - Om du lämnade mig nu:

Lars Winnerbäck - Vem som helst blues:


- Betyg: 5 av 5 vargar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar