fredag 29 juni 2018

Fredagen den tjugonionde juni 2018

Precis som igår började jag dagen med att gå en mil, idag var det betydligt svalare ute, vindarna och luften påminde mer om september än om juni. Under min promenad lyssnade jag på en pod om att spara pengar, jag tycker själv att jag är rätt duktig på att soara men jag äter ute ofta. I dag lyckades jag hålla mig borta från alla restauranger och hämtmat, jag måste sluta äta ute helt om jag ska ta mig till Australien och Nya Zeeland i januari nästa år.

Väl hemma slog jag ner rumpan i min soffa och jag spelade Metal Gear Solid: The Phontom Pain i flera timmar, sen kallade tvättstugan på mig och under tiden som maskinerna tuggade på mina skitiga kläder så gick jag ner på stan för att köpa två kiloköttfärs, taco-krydda, kokosgrädde, chili och ingefära. Sen satte jag igång med att göra storkok av det jag hade handlat och på kvällen drog jag ner på krogen The Kings Arms för att ta adjö av Sara som jobbar där, hon gör sin sista dag i morgon. Jag kommer att sakna hemne. Tack för att du besöker mig. ♥


- Blomma


- Se där, en ny Scania


- Vinden kändes som höstvindar


- Kallt i Falun idag


- Inget badväder idag


- Blommor


- Krumelur 


- Ständigt denna tvättstuga


- Kokosgrädde, chili och ingefära kokades ihop med taco-kryddad köttfärs


- Det blev 24 matlådor, vilket är matlådor för över tre veckor


- Saras sista karaoke på The Kings Arms, här med Tommy från Sabaton 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar