fredag 20 juli 2018

Fredagen den tjugonde juli 2018

Äntligen fredag! Idag när jag vakande så fick jag mig en liten shock, det regnade ute och det var inget duggregn som föll från sommarhimlen, det vräkte ner. Jag blev så klart lika arg som den där gubben som ringer in till radion och ifrågasätter hur folk uttalar midsommarafton. Istället för att gå ut och gå så valde jag att slå ner rumpan i soffan och spela Far Cry 5: Lost on Mars. När det sedan var dags att gå till jobbet så hade det dels slutat att regna men det hade också torkat upp, vilket är viktigt om man ska åka inlines. Så istället för att gå till jobbet, som tar en halvtimme, så kunde jag åka inlines, som tar en kvart.

Väl framme på jobbet så frågade chefen mig om jag kunde tänka mig att köra till Edsbyn den här fredagen också, våra semestervikarier har inte hunnit lära sig körningen till Edsbyn så jag tackade ja. Jag hoppade in i min Scania och körde dom tio milen upp till Edsbyn. Naturen runt omkring Edsbyn är otroligt vacker, det är skog, sjöar, kohagar och ängar. Det första jag lägger märke till i Edsbyn är hur fräsch luften är här uppe, till skillnad mot Falun alltså.

På vägen hem från Edsbyn ser jag en vacker räv som gick i vägrenen,  pälsen var fin och fri från skabb. I Enviken såg jag min mor som vinkade glatt. Efter att ha jobbat mina timmar drog jag hem, jag ska gå upp tidigt i morgon så jag hinner vara med på ett Pikémon Go-event som börjar klockan 11:00. Tack för att du besöker mig. ♥


- Spelet Far Cry 5: Lost on Mars


- Det enda som var kvar efter ett hällregn


- Den så kallade Stolen i Edsbyn


- Edsbyn skrivet med röda blommor


- Ett mycket vackert hus i centrala Edsbyn


- Vacker natur runtomkring Edsbyn


- Scanian var lite smutsig så jag tvättade henne


- Drömmer mig bort till Nya Zeeland


- Letar billiga flygresor till Australien och Nya Zeeland


- I morgon klockan 11:00 startar ett Zapdos-event i Pokémon Go

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar