fredag 13 juli 2018

Fredagen den trettonde juli 2018

Årets andra "fredagen den trettonde" är här och jag är, som tur är, inte vidskeplig av mig. Idag klockan 13:00 startade ett special-event i mobilspelt Pokèmon Go, för att få delta i eventet var man tvungen att ha ett special-pass. Jag fick ett special-pass förra veckan så jag ville verkligen delta, men eventet var på andra sidan stan och jag vaknade sent - som vanligt. Med bara trettio minuter kvar så hoppade jag i mina inlines och drog iväg som galning för att hinna, snabbt blev jag lika svettig som en sumobrottare, det var kvavt ute. Väl framme träffade jag på min barndomsvän Pontus, vi återförenades i söndags och jag är oerhört glad att vi är vänner igen.

Efter eventet gick jag och Pontus ner på stan och in på krogen The Kings Arms, här drack vi en varsin Pepsi Max i den kvava luften. När vi sitter där och pratar om gamla minnen och om tv-spel så börjar det att regna, jag kommer faktiskt inte ihåg när det regnade i Falun sist. Lika fort som det hade börjat regna så slutade det och efter regnskuren var det ännu varmare - märkligt. Sen var jag tvungen att dra hem och byta om till mina jobbarkläder och dra till jobbet.

När jag kom till jobbet fick jag en körning till Edsbyn, tyvärr var min Scania på service så jag fick ta en Volvo, jag är inte så förtjust i Volvo så det blev till att bita (bryta) ihop. Väl framme i Edsbyn, efter att ha kört tio mil från Falun, så passade jag på att fota lite innan solen gick ner. Väl tillbaka på jobbet igen så fixade jag lite med bloggen, jag ändrade färgen på länkarna och dom är nu turkosa och rosa.

Idag släpptes biobiljetterna till Mission Impossible: Fallout och jag var inte sen med att köpa en biljett. Lördagen den fjärde augusti, en dag efter premiären, ska jag kolla på årets bästa film. Jag har älskat Tom Cruise sedan år 1986 då filmen Top Gun släpptes och jag älskar filmerna om Ethan Hunt i Mission Impossible-filmerna. Den här helgen är jag ledig och det ser jag fram emot. Tack för att deu besöker mig. 


- Falun är en underbar sommarstad


- Jag fick min första Mewtoo idag


- Min barndomsvän Pontus längst till vänster


- En kall Pepsi Max på krogen


- En bro i Edsbyn


- Edsbyn skrivet med röda blommor


- En gigantisk stol i Edsbyn


- Vacker natur i Edsbyn


- Bokat biobiljett till årets bästa film


- Falun by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar