tisdag 31 juli 2018

Jag hoppas på en lika varm sommar nästa år

Vi har haft den varmaste sommaren på 256 år och nu hävdar klimatforskarna att vi kommer få räkna med extremt varma somrar i framtiden, det tror jag på först när jag får se det. Forskarna hävdar nämligen att den varma sommaren i år är ett resultat av all miljöförstöring och nu undrar jag vad det var som gjorde att sommaren för 256 år sedan var så hiskelig varm, det kan ju knappast bero på miljöförstöring.

Jag hoppas verkligen att vi kommer få extremt varma somrar i framtiden, jag älskar värmen och jag blir tokig på folk som gnäller på den. Värst är dom som surar över värmen här hemma men som väljer att resa till Grekland eller Turkiet under sensommaren, snacka om bortkastade pengar. Jag tycker inte ett dugg synd om folk som har det jobbigt i den här värmen, för det är ingen som tycker synd om mig när jag har det jobbigt under vintern. Nu håller jag alla mina tummar att alla somrar kommer att se ut som sommaren 2018, nu ska jag sjunga vidare på Idas Sommarvisa.


- Sommaren 2018, tack för allt 

2 kommentarer: