måndag 16 juli 2018

Måndagen den sextonde juli 2018

Det gnälls ordentligt på värmen på sociala medier och i media just nu, folk tjatar om att det är för varmt ute. Själv fattar jag ingenting, det är sommar och vi har, för en gångs skull, fått en fantastisk sådan. Idag gick jag ut och gick en långpromenad mitt på dagen när det var som varmast, jag joggade i varje uppförsbacke så svetten lackade och jag njöt verkligen. Väl hemma igen, efter att ha gått och joggat i en mil, gjorde jag mig i ordning för att dra iväg till jobbet. På jobbet var allt sig likt, i min Scania var det 38° varmt på eftermiddagen och som grädde på moset gick SMHI ut med en klass 1-varning för Dalarna. Efter jobbet drog jag ut och åkte inlines i den ljuva sommarnatten. Tack för att du besöker mig. 


- Faluröda stugor


- Där borta skymtar Faluns hoppbackar


- Vilken underbar sommar!


- Fåglar


- Vilket kanon-väder vi fått


- Promenad i skogen


- Varmt i Scanian idag


- 32° varmt. Jag älskar värmen

6 kommentarer: