onsdag 8 augusti 2018

Bokat två inrikesflyg i Australien

Ända sedan jag bestämde hur min resplan i Nya Zeeland och Australien ska se ut har jag letat efter billigt inrikesflyg i Australien, jag flyger från Christchurch till Sydney i Australien och sedan tänkte jag besöka städerna Alice Springs och Melbourne. I flera dagar har jag varit in på flygresor.se och flygstolen.se för att leta efter billiga inrikesflyg, att hitta billiga inrikesflyg i Australien verkade omöjligt då dom kostade 4 500 kronor styck.

Idag gick jag istället in på mitt favoritflygbolag i Australien, Qantas Airways, för att kolla direkt på deras sida och inte på sökmotorernas sidor, där hittade jag inrikesflyg för cirka 2 000 kronor. Jag slet fram mitt Visakort och bokade ett inrikesflyg mellan Sydney och Alice Springs samt ett inrikesflyg mellan Alice Springs och Melbourne. Det här innebär att jag har bokat alla flygbiljetter som jag behöver inför min resa i januari, fem flygbiljetter har kostat mig 20 775 kronor

Flygbiljett:
Resa: Stockholm-Auckland
Pris: 13 289 kronor

Flygbiljett:
Resa: Auckland-Christchurch
Pris: 1 058 kronor

Flygbiljett:
Resa: Christchurch-Sydney
Pris: 2 057 kronor

Flygbiljett:
Resa: Sydney-Alice Springs
Pris: 2 206 kronor

Flygbiljett:
Resa: Alice Springs-Melbourne
Pris: 2 165 kronor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar