fredag 31 augusti 2018

Min resplan för Ryssland

Jag kan inte släppa tanken om att åka till Ryssland nästa år, jag har suttit och googlat efter platser där man kan hitta det gamla flygplanet Tupolev Tu-144 som är anledningen till varför jag vill till Ryssland. Jag har hittat fyra flygplan i fyra olika städer och dessa plan är i olika skick. Det plan som är i bäst skick är CCCP-77107 och det som står i staden Kazan, det planet har stått undangömt på en tomt i trettio år men har renoverats. Nästa år hoppas jag att jag landar i staden Kazan, den som har en lever får se.

Jag vill besöka följande städer:

Stad: Monino
Tu-144: CCCP-77106
Plats: The Central Air Force Museum

Stad: Kazan
Tu-144: CCCP-77107
Plats: Centrala Kazan

Stad: Samara
Tu-144: CCCP-77108
Plats: Samara Aviation and Space Exploration

Stad: Ulyanovsk
Tu-144: CCCP-77110
Plats: Ulyanovsk Aircraft Museum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar