lördag 8 september 2018

Lördagen den åttonde september 2018

Klockan 11:00 idag startade ett Pokémon Go-event och jag drog iväg till Kålgården i Falun där min vän Pontus med familj väntade. Vi var knappast ensamma, över 80 personer hade anslutit sig till eventet, vi delade upp oss i mindre grupper och drog iväg. Eventet pågick i tre timmar och under dessa timmar hade vi gått igenom hela Falun, det var riktigt kul att spela den här gången då vi var mycket mer effektiva.

På stan stod Centern, Liberalerna, Socialdemokraterna, Moderaterna och andra partier och fyllde Faluborna med skitsnack, förlåt, vallöften. I morgon är det val och det ska bli skönt när det här är över, jag är dock orolig för både marknadshyror och skattehöjningar. Lika trött som metallen på ett passagerarflygplan drog jag hem efter Pokémon Go-eventet för att spela Spiderman och det gjorde jag resten av kvällen. Tack för att du besöker mig. ♥


- Hösten är här på riktigt


- En vacker gång-och-cykelbana


- Ett vackert fönster på Kopparbergs Kyrka


- Jag vill inte bo i en svamp


- Faluröd byggnad intill Falu Koppargruva (Grufa)


- Falu Koppargruva eller Stora Stöten


- Rönnbär


- Blomma


- Äpplen


- Ros


- Tak-krumelur


- Ett av alla partier som hade en massa vallöften


- Falun en dag i september


- Det blev pizza till middag

2 kommentarer:

  1. Å..älskar det där staketet vid cykelvägen, det är någonstans i närheten av fängelset va? Roligt att ni umgås, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Ja det stämmer, det är vid fängelset :) Tack. Kram

      Radera