söndag 9 september 2018

Söndagen den nionde september 2018 (Valdagen)

Valdagen är här och jag gick bort till min pappa för att, tillsammans, gå iväg och rösta, väl framme vid vår röstlokal var det väldigt lugnt, jag antar att många har förtidsröstat. Efter att ha lämnat över kuverten med våra röstsedlar tyckte pappa att vi skulle gå iväg och äta pizza, jag åt pizza igår så jag tog en barnpizza. Vi pratade om politik, sport och om min resa.

Sen drog jag ut på stan för att spela Pokémon Go en stund, sen gick jag hem för att spela Spiderman på Playstation 4. Under kvällen följde jag valvakan på Aftonbladet och jag blev så fruktansvärt besviken på alla som röstat på Socialdemokraterna. För nu kommer Sverige ta emot ännu fler våldtäktsmän, fler våldsmän som kastar sten på blåljuspersonal och fler människor som kommer att leva på bidrag i stället för att jobba.

Vi har idag ett land i kris. Våra vårdköer under den här mandatperioden har mer än fördubblats. Socialdemokraterna har skurit ner på svensk polis och ingen med invandrarbakgrund får straff för sina brott. Det är från och med nu fritt fram att våldta svenska kvinnor, bilbränder, och kasta sten på blåljuspersonal. Jag vill inte att en enda krona av mina skattepengar ska gå till invandrare, jag vill att invandrare ska jobba och jag vill att skattepengarna ska gå till poliser, pensionärer och landsting.

Hur länge kommer det dröja att din bil brinner, att din dotter bli våldtagen eller att du blir rånad av kriminella invandrare eller att ditt hus brinner ner för att brandkåren kommer inte att komma pga att invandrare kastar sten på brandmännen? Den chansen ökade markant i kväll, det här valet kommer vara det val som i framtiden gjorde att Sveriges ekonomi kollapsade eftersom vi betalar ut bidrag till alla invandrare som vägrar jobba. Jag känner mig rädd, ledsen och besviken. 

Är det ingen av dom som röstade på Socialdemokraterna som läser tidningarna eller ser på tv? Hur kan man blunda för alla våldtagna kvinnor? Hur kan man blunda för alla våldsbrott där invandrare är i majoritet? Hur kan man blunda för alla bilbränder? Hur fan kan man rösta på Socialdemokraterna?


- Valdagen 2018 är här


- Röstsedlar


- Jag rötar i alla tre val


- Eller ska jag rösta på mig själv?


- Pappa bjöd på pizza


- Välkommen till min blogg


- Handlade på Apoteket


- Sliter i tvättstugan med tvätt och förkylning


- Valet 2018 slutade så här
Foto: Aftonbladet

4 kommentarer:

  1. Håller med dig! Hur fasen kan man rösta på sossarna? Sambon fick sms från dom igår morse... Vi kunde inte låta bli att skratta då...😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag fattar inte. Det luktar valfusk. Fy fan, släng sambons telefon eller bränn den

      Radera