torsdag 20 september 2018

Torsdagen den tjugonde september 2018

Det är torsdag och i dag äter svensken ärtsoppa, jag avskyr ärtsoppa och kan inte förstå hur man kan stoppa in den maträtten i plytet - frivilligt. Idag slapp jag jobba då jag har två dagars ledigt enligt mitt schema, eftersom det var skapligt väder ute så drog jag ut och gick en promenad. Det har varit ganska varmt i några dagar och det har talats om Afrika-värme, tänk om vi kunde få lika varmt som i Afrika så vi slapp vintern.

Under promenaden, som mest bestod av vindar med orkanstyrka, fick jag ett sms av Telia som lovade att min nya mobiltelefon skulle komma i morgon. Det är releasedag i morgon för iPhone Xs och Xs Max, jag bokade en Xs Max förra fredagen och hoppas naturligtvis  att Telia står för sitt ord.

Väl hemma igen efter min promenad så slet jag som ett djur i tvättstugan, jag är ledig i morgon också så jag passade på att tvätta idag. Jag har inga planer alls för morgondagen utan får ta dagen som den kommer, i helgen är det prideparad och jag tänkte vara på plats då. Min film från pridetåget förra året har visats 91 000 gånger nu, vilket är kul så klart. Tack för att du besöker mig. 


- Prideflaggan är en ren stöld av Inka-folkets flagga


- Hotell Bergmästarens konstverk


- Höst


- Statyn Snöklockan i solen


- Gula blommor i solen


- Gula löv


- Fick bli pizza idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar