lördag 10 november 2018

Lördagen den tionde november 2018

Jag kom hem halv fem i morse efter att ha jobbat, jag älskar mina nattpass. Cheferna lyser med sin frånvaro, dom kollegor som man inte vill träffa på har gått hem för länge sen och det bästa av allt är att jag slipper alla jäkla b-bilister med enbart b-behörighet på körkortet och som seriöst kör 30km/h under tillåten hastighet då dessa bilister tror att det är halt ute när termometern visar sex plusgrader.

Idag drog jag, min bästa vän Pontus med familj samt min syster Helena med son ut på stan i Falun för att delta i ett Cyndaquil-event i mobilspelet Pokémon Go. Väl hemma la jag mig och sov i flera timmar innan det sura mobillarmet ringde och det var dags att dra iväg till jobbet. I våras lyssnade jag mycket på Lars Winnerbäck och nu har jag fått ett återfall, han står på repeat nu och hans texter träffar mig - hårt. Varje gång jag hör han sjunga ”Jag önskar att jag funnits där för dig när var ensam” och ”jag hamnar där när ibland när det känns som jag går sönder” från låten Vem Som Helst Blues dyker Monika upp i skallen.

Min vän Monika tog livet av sig för två och ett halvt år sedan och det gör fortfarande ont. Hon fanns alltid där för mig, men när hon behövde mig så fanns jag inte där för henne. Hon bodde i Göteborg och jag i Falun. Jag har fortfarande hennes telefonnummer bland kontakterna i min telefon och jag har henne kvar på Facebook, jag saknar henne. ♥ Tack för att du besöker mig. 


- Jag älskar Red Dead Redemption 2


- Jag tältar och kollar in min fina häst Hero


- Vi red till dom där snötäckta bergen


- Vi korsade en fors


- Vila i frid Dante


- Lucia en hel månad för tidigt


- Falun, den döda staden


- Vackert skyltfönster


- Vi fångade massor av Cyndaquil i mobilspelet Pokémon Go


- Kristine Kyrka by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar