fredag 30 november 2018

Min sista resa

Jag reser till Nya Zeeland den sjunde januari nästa år, jag kommer också att flyga över till Australien för att hälsa på Daniel och Eva i Melbourne samt Christopher i Alice Springs. Det här kommer förmodligen bli min sista resa till Australien på väldigt länge och det beror på två anledningar, den största anledningen är att det kostar för mycket pengar. Bara flygbiljetten kostar 12-14 tusen kronor och då ingår inga hotell. Den andra anledningen är att det är för långt, att flyga till andra sidan jorden tar sin tid och jag är för gammal för att sitta i en sliten stol i 12-15 timmar i ett sträck. Det här blir, förmodligen, min sista resa till Australien - i alla fall på väldigt många år. Jag önskar så klart att det var billigare och jag önskar att det var kortare restid. Dessutom så lockar USA mer, jag skulle lätt kunna resa till Amerika och spendera resten av mitt liv där och ändå aldrig tröttna på det landet. Jag älskar USA fruktansvärt mycket och man kan köpa tre flygresor till USA för priset av en till Australien.


- Blir det min sista resa till Australien?

2 kommentarer:

  1. Nä de tror jag inte. Du har sagt det tidigare också men nu är det ju dags igen 😉

    SvaraRadera