lördag 1 december 2018

Lördagen den första december 2018

December är här och idag drog jag bort till Faluns gamla järnvägsstation för att spana in det ånglok som kommer att rulla mellan Falun och Grycksbo under den här helgen. Ångloket brukar locka en massa barnfamiljer och jag var knappast ensam idag, det kryllade av människor på tågperrongen. Efter att ha fotat det vackra ångloket gick jag bort till centrum för att spela mobilspelet Pokémon Go tillsammans med min vän Pontus och hans familj. Efter att ha spelat klart så drog jag hem och bytte om för att sedan dra i väg på min arbetsgivares julbord i Siljansnäs, det var mycket trevligt trots att några blev jävligt dryga. Väl tillbaka i Falun drog jag hem för att byta om igen och sen drog jag ner till den irländska krogen som öppnade i veckan. I morgon är det skyltsöndag och det kommer att anordnas häst-cruising i stan, det får jag inte missa. Tack för att du besöker mig. 


- Ångloket, här i svart/vitt


- Populärt att åka ånglok


- Mycket ånga


- Min vita häst i Red Dead Redemption 2


- Jag körde också ånglok idag


- Julbord i Siljansnäs


- Köttbullarna var goda. Tack till min arbetsgivare 

6 kommentarer:

  1. Fina bilder på tåget, illade det svart/vita mest. Ser fram emot bilder på hästarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul att du tyckte om det svart/vita
      Hästarna ligger ute nu :)

      Radera
  2. Men var det inte rätt vått att äta julbord i Siljan! Eller hade isen lagt sej? :-) :-) :-)

    SvaraRadera