onsdag 28 november 2018

Onsdagen den tjugoåttonde november 2018

Idag när jag slog på min mobiltelefon så hade jag fått ett sms från min syster, vår pappa har ramlat och brutit lårbenshalsen. Han är så jävla envis, går utan rullator trots att han är yr och vinglig. Jag har ingen aning om hur han mår, jag måste ringa i morgon få se om han kommit hem. Innan jobbet drog jag bort till stans växlingskontor och hämtade upp den valuta som jag beställde förra veckan, det här är fickpengar som jag ska ha till bland annat mat och vatten då jag inte dricker kranvatten utomlands. Väl på jobbet hände det en trafikolycka på vägen som jag skulle köra på så jag fick ta en omväg runt olyckan, omvägen är en mindre väg och den var småhal, precis som jag vill ha det. Även om Scanian understyr på halt väglag så är det inget fel på greppet, den tuggar sig fram trots att jag stängt av alla hjälpmedel. Men omvägen gjorde att jag blev försenad så klart, men jag körde ikapp till slut. Tack för att du besöker mig. ♥


- Ett kallt Falun


- Vidrig kyla


- Frosttäckta björkgrenar är i alla fall vackert


- Australiensisk dollar


- Nya Zeeländska dollar


- Får ligga i bankfack tills jag ska ha dom


- Vidriga vinterhelvete


- Idag kom granen till Stora Torget, den är från Sågmyra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar