lördag 26 januari 2019

Australien-resan 2019-01-26

Alice Springs, NT, Australien
Det är Australiens nationaldag idag och det märks, det mesta stängde tidigt och jag misstänker att bussarna inte gick alls idag. Så jag valde att stanna hemma och dricka en massa vatten i stället. Min vän Christopher fick förhinder idag så vi sågs inte, vi ska träffas i morgon i stället. En kille från Tyskland anländer till mitt rum, han är jäkligt trevlig, som slla tyskar har varit under den här resan.

På kvällen sätter vi oss utanför vandrarhemmet och snackar en lång stund, mest om bilar och om Scania-lastbilar. Han åker iväg på en guidad tur i morgon, han ska bland snnat bedöka Uluru och han kommer tillbaka på tisdag. Det blev inte mycket gjort idag, så det får bli ett kort inlägg. Tack för att du besöker mig. 


- Torr och varm öken



- Idag sprang folk trots att det var 30° varm



- Vandrarhemmet Haven backpackers

4 kommentarer:

  1. Springa i den värmen, blää. Vi minns vår egen sommar förra året,
    hur den var, mycket mindre springa. I bland ska man bara tar det lugnt.
    Alla bilder du visa, ser lika fina och trivsamt ut.

    Har tillfälligt lagt ner min blogg, då b-länk uteblir denna gång. /Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte att man klarar av att springa i den värmen.
      Hoppas bara att det är tillfäligt, jag har också lagt ner bloggen några gånger.
      Ha det bra och tack för din kommentar :)

      Radera