måndag 11 februari 2019

Tisdagen den tolfte februari 2019

Klockan fyra i morse vaknade jag pigg som en mört och det gick inte att somna om så klart, så jag gick upp och satte mig vid datorn för att föra över alla mina semester-foton som jag haft i mobiltelefonen. Efter att ha fört över 900 bilder från min resa så tog jag och fabriksåterställde mobilen för att få bort onödiga filer och dokument som den samlat på sig sedan i höstas, skönt med en ”ny” telefon.

Efter att ha städat min mobil så tog jag en promenad på några kilometer, vädret var så där fantastiskt som det kan vara på vintern, klarblå himmel och temperaturen låg runt nollan. Väl hemma igen så städade jag min varglya, mina vänner Jessica och Lovisa skulle komma på eftermiddagen och då vill jag att det ska vara rent. Det bästa med att få besök sällan är att jag slipper städa, vilket straffar sig när jag väl får främmande. Haha.

När Jessica och Lovisa dök upp så drack vi te och snackade om gamla minnen, Jessica och jag jobbade ihop för några år sedan och vi fick en väldigt bra kontakt och Lovisa är Jessicas vän. Jessica fanns där när min vän Monica valde att avsluta sitt liv och jag hade inte fixat det om inte Jessica funnits där, jag har mycket att tack henne för. I två och en halv timme pratade vi och när dom åkte kände jag mig ensam, vilket jag aldrig gör annars, jag hoppas att vi kan ses oftare. Resten av kvällen spenderade jag tillsammans med min Playstation 4.



- Fabriksåterställde min iPhone, nu är den ren



- Jag kunde gå i t-shirt och sommarjacka idag



- Otroligt väder



- Den hör förbannade vintern - haha!



- Känns märkligt att jag kommer åka inlines här om 2-3 månader



- Min gud - solen



- En liten fjäder



- Falun



- En and, flera änder



- Fint väder



- En skön dag



- Höga snövallar



- Det var inte igår som jag städade



- Adam och jag körde några GTA V-race

4 kommentarer:

  1. Fina vinterbiler. Nu smälter snön mer och mer om,
    det inte blir ett bakslag och det far ner ännu mer.
    Ett konstigt väder, en dag riktigt kallt och lite blåst,
    nästa dag plusgr.

    Bra med vänner som finns omkring oss människor.
    Jag vet hur det känns när någon väljer att avsluta
    sitt liv. Jag hade en relation med en som valde att
    gå över.Det är svårt att tar in när ett sådant meddelande
    kommer som ett t-samtal Tiden gick och till slut bleknade
    den dagen. Visst finns det tillfälle då jag undra hur livet
    blivit om han inte gjort det han gjorde. Det är något jag
    aldrig får veta. Livet gick vidare, så gör det för alla.
    Sorg och saknad är en del i den sorgeprocessen.

    Vinkelevink! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, har du också varit med om samma? I en relation också? Ja ibland bleknar det och isorg och saknad ingår. Men jobbigt så klart :(
      Vinkevink ;)

      Radera
  2. Jag är livrädd för fabriksåterställningar.

    SvaraRadera