fredag 26 april 2019

Fredagen den tjugosjätte april 2019

Vaknade av mobillarmet redan vid 10-tiden och enligt min väder-app så var det 13 grader och mulet ute, Jag vrålade, likt den bittra gubbe som jag är, orden ”vad är det här för jävla väder?” Jag hasar mig upp ur sängen för att kunna glo ut genom ett fönster och mycket riktigt så var det mulet ute, jag hann svära som en borstbindare under tiden som jag satte på mig ytterkläderna.

Väl ute hade det spruckit upp och nu sken solen, det hjälpte att svära alltså. Jag gick en mil och väl hemma snörade jag på mig mina nya inlines, nya inlines är, tvärt emot vad man kan tro, otroligt äckliga att åka med. Själva skon är helt stel och har inte fått någon passform efter mina fötter och hjulen är otroligt svåra att svänga med. Det första jag gör med nya inlines är att slipa ner hjulen något genom att släpa skon efter mig några gånger.

På kvällen går jag ut med Veronika, där träffade vi Madde och Henrik och vi sjöng en del karaoke, plötsligt känner jag hur mitt öga bli irriterat och jag känner hur irriterst det är. Så efter krogen får jag gå till akuten och där spolas ögat rent och jag får en salva på ögat. Gulliga Madde gjorde mig sällskap under sjukhusvistelsen, så tack till dig Masde. Väl hemma igen somnade jag som en liten gris. Tack för att du besöker mig.


- Nu först börjar man sopa upp gruset i Falun



- Björken är knallgrön



- En underbar dag



- Varmt och skönt



- Änder



- Älskade vår



- Solen



- Björk 

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt när man måste tar till fula ord,
    det kan osa rätt bra här också ibland. Hoppas dina
    inlines blir som du vill har dom. Fina vårbilder.
    Lagom till Valborg ska det bli regn regndroppar stora
    som femtums-spik. Varför regnar just den dagen. Det går
    bra för vädret att prickar in bra dag! Suck.

    SvaraRadera