lördag 11 maj 2019

Skön lördag

Jag låg och drog mig lite för länge idag, klockan hann bli 12 innan jag fick upp den här trötta gubb-kroppen ur sängen, visserligen kom jag ham halv fyra i morse så jag borde ju inte skämmas. Efter att ha konstaterat att det inte regnade ute så var beslutet om att gå ut och gå en mil ett enkelt beslut, sagt och gjort gick jag ut i den underbara natur som finns runt omkring oss just nu.

Den här tiden på året, innan midsommar, är min favorit eftersom jag blir så förbannat glad över blommor, grönskan, värmen och att man har en hel sommar kvar. Man tar liksom inget för givet, man blir glad över en maskros, fågelsång och över att gräsmattorna är gröna. Under sommaren glömmer jag bort att njuta, vilket gör mig lite ledsen i ögat.

Efter min långa promenad, efter att ha bränt 454 kalorier på fastande mage, trycke jag in en kebabsallad i anletet. Sen gick jag hem och spelade lite Days Gone, tog en gubbvila och sedan piffade jag till mig för att spendera ytterligare en kväll på ute på krogen. Tack för att du besöker mig.

Dagens favoritlåt: Bishop Lamont - City Lights


- Hosjön utanför Falun vid tretiden i morse



- Grönskan är fantastisk



- Jag är så kär i den här årstiden



- Lyckan är total



- Lycklig som en varg



- Till och med en grusväg är vacker på våren



- Fortfarande världens vackraste muskelbil



- Tryckte in en kebabsallad i truten



- Hela barndomen kom tillbaka



- Ett glas te på krogen

2 kommentarer:

  1. Näst sista bilden, en sådan fanns det i vart hus förr. Hemma fanns en.
    I den kunde det finnas strösocker. :) Kebabkött, har smakat men, inget
    för mig.Te däremot är gott, värmen om man är frusen. Nu grönskar det uti
    vår natur, och visst är det en vacker årstid. Ett litet björklöv som nyligen
    tittade fram, äppelblom och allt annat som följer därefter. Fina bilder.
    Du är duktig också med kameran. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade också strösocker i den eller om det var bitsocker, minns ej.
      Gillar inte heller kebab, men jag skippar pizzan nu för tiden.
      Tack snälla!
      Vinkevink! :)

      Radera