lördag 8 juni 2019

Lördagen den åttonde juni 2019 (Pingstafton)

Jag drog ut på förmiddagen för att ta en långpromenad på en mil och väl hemma igen så räknade jag ut att jag gått sex mil den här veckan och att jag har bränt 2700 kalorier, i morgon söndag tänker jag vila. Min vän Emelie hörde av sig igår och vi bestämde att vi skulle ses idag, vi hamnade på restaurang Dublin där vi käkade lunch tillsammans.

Mätta och belåtna så gick vi ut på stan för att kolla in Å-festen som pågår just nu i Falun, på något jäkla vis så lyckades Emelie övertala mig att vi skulle åka i en berg-och-dalbana för barn. Vi hoppade ner i en av vagnarna och vi åkte några varv med "Larven" som den kallas för och visst hade vi skitkul när vi åkte omkring som två fånar på Stora Torget i Falun- haha!

Sen var jag tvungen att dra hem och hoppa i mina arbetskläder för att göra ytterligare ett nattpass i min Scania, vid tretiden på morgonen drog jag hem i den ljuva sommarnatten och det var så ljust ute att det kunde lika gärna ha varit tretiden på eftermiddagen. Snart vänder det och midsommarafton skrämmer mig just nu, jag vill verkligen stanna tiden och njuta av sommaren. Tack för att du besöker mig. ♥

Dagens favoritlåt: Thomas Stenström - Himlen över city


- Underbara sommar



- Blomma



- Red Bull light



- Dom vita är mina favorit-lupiner



- Blomma



- Tuff-tuff-tåg



- En Pepsi Max i värmen



- Det blev en caesarsallad med Emelie 



- Gummibåtsrace på faluån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar