tisdag 11 juni 2019

Måndagen den tionde juni 2019

Mobillarmet började låta illa redan vid tiotiden på morgonen och anledningen till att jag klev upp så fruktansvärt tidigt idag var för att jag skulle hinna med att göra så mycket som möjligt, jag har jobbat under hela helgen och idag fick jag vara ledig. Det första som jag gjorde idag var att gå ut och gå en mil i det fina vädret, visst hade jag kunnat sova mer, men jag måste ta vara på sommaren och inte ta den för givet.

Det är bara tio dagar kvar till midsommar och det gör mig ledsen, blommorna som började blomma under maj har redan börjat vissna och se trötta ut. Visst har vi halva juni och hela juli kvar, men jag kan ändå börja känna paniken komma smygandes. Vädret har väl inte varit på min sida direkt heller, jag hoppas verkligen att temperaturen börja klättra upp till 30 grader inom en snar framtid.

Efter min promenad hängde jag på krogen Dublin i Falun, plötsligt börjar Stora Torget att fyllas upp med studenter som hade mösspåtagning idag. Jag träffade på min syster vars dotter tar studenten på fredag, så jag hängde med dom tills min systerdotter dök upp. På eftermiddagen slog jag och Håkan oss ner för att äta caesarsallad på Dublin.

Sen drog jag och "Kokarn" iväg till Pitchers där vi snackade en bra stund, när Pitchers sedan stängde drog jag och Filip iväg till Falu Bowling och Krog för att röja loss på dansgolvet och det gjorde vi tillsammans med en jäkla massa studenter fram till klockan 02. Jag och Filip hade skitkul och han är grym på att dansa. Tack för att du besöker mig. ♥

Dagens favoritlåt: Thomas Stenström - Himlen över city


- Blomma



- Trött blomma



- Färgstark blomma



- En otroligt vacker Scania 141:a. Im in love!



- Ninas hund



- Mösspåtagning



- En jäkla massa studenter



- Mat



- Drack te på krogen



- Jag och Filip röjde på dansgolvet fram till 02

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar