måndag 17 juni 2019

Måndagen den sjuttonde juni 2019

Det har redan gått en månad sedan norges nationaldag och nu befinner vi oss i midsommarveckan, en vecka som jag verkligen inte har längtat till. För nu vänder det och vi går mot mörkare tider, jag älskar försommaren och dess nätter som nätan är lika ljusa som om det vore mitt på dagen.

Solen är nere i bara fem timmar per dygn just nu och att det här är på väg att vända gör mig väldigt ledsen, jag försöker tänka positivt och jag sover knappt fem timmar per natt för att ta vara på sommaren så mycket det bara går. Jag vill kunna känna, när sommaren är slut, att jag varit utomhus så mycket det bara har gått.

Jag har redan gått fler promenader jag någonsin gjort tidigare, jag har tyvärr inte åkt så mycket inlines, men igår på lunchen drog jag ut och pkte en timme så svetten sprutade. Tack för att du besöker mig.


- Falun



- Statyn Snöklockan från 1910



- Fint väder



- Fina Falun



- Blomma



- Utgång en måndag

2 kommentarer:

  1. Det går fort fram, veckor och månader. Tycker också om de ljusa nätterna.
    Synd att det inte går att stoppa tiden, då skulle jag dra i bromsen.
    En månad känns ofta som ett par veckor. Så länge solen lyser och det ännu
    känns bra får vi var tacksamma. Blåsten som hållit på sedan igår är mindre
    trevlig.

    Gillar första bilden, det gröna som växter hela vägen upp på träden.
    Ovanliga träd. Statyn mår nog bra i värmen men när vintern kommer
    blir det kallt om öronen. Står en och annan kvinnlig staty i parken
    på min f.d hemstad, henne klär någon på allt som oftast vintertid. :)

    Vinkelevink!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går på tok för fort.
      Vill också bromsa tiden.
      Ja både träd och statyer är fina på sommaren :)
      Vinkevink!

      Radera