torsdag 6 juni 2019

Torsdagen den sjätte juni 2019 (Sveriges nationaldag)

Jag och min vän Håkan var ute på krogen igår och där såg jag en kvinna som jag har spanat på ett tag, men jag har aldrig haft någon chans att prata med henne. Men igår fick jag en pratstund med henne och hon drömmer om att åka till USA och rida, när jag berättade att jag har ridit western i närheten av Grand Canyon och besökt USA flera gånger blev hon lite intresserad - haha!

Hon berättade att hon hade pojkvän men jag talade ändå om för henne att jag tycker att hon är otroligt vacker och idag har jag tänkt på henne hela dagen och det kommer jag förmodligen fortsätta göra ett bra tag till. Nog om fruntimmer nu, det här med att jag blir intresserad av upptagna kvinnor är fan inte bra - haha!

Eftersom jag visste att det skulle bli fint väder idag så ställde jag mitt mobillarm, redan klockan 10 var jag uppe och då var det 24° grader varmt - vilket var märkligt. Det första jag gjorde var att dra ut och gå en mil och idag slog jag personbästa i snitthastighet, hela 6,67 kilometer i timmen gick jag i en mil - det är snabbt det.

Efter promenaden klättrade jag upp på ett tak för att lägga mig och sola i en timme innan min kusin Veronika hörde av sig och ville gå till Falu Koppargruva, det var Sveriges nationaldag idag och det firades nämligen vid gruvan. Sagt och gjort, vi drog dit och kollade på en stor orkester och en man höll ett otroligt vackert tal. Sen drog jag hem, tog mig en dusch och drog iväg till jobbet i mina inlines, jag hann med mycket idag och hela dagen har varit underbar. Tack för att du besöker mig.



- Idag drog Å-festen i Falun igång



- Sveriges nationaldag idag



- Kolla snitthastigheten, jag är sjukt nöjd



- En kall Cola i solen - gott



- Här har ni herr Varg på hett tak - fan va solen tar här uppe



- Firandet vid Falu Koppargruva drog en massa folk



- Orkestern



- Fanbärare



- En dansbana på stan



- Barbados ska spela i Falun



- Det blev jobb och slit idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar