fredag 29 maj 2020

Fredagen den tjugonionde maj 2020

Jag är en sån där jobbig jävel som hävdar att han alltid gått sin egen väg, jag har aldrig brytt mig om människor som kritiserat mig eller som försökt göra om mig. Det värsta jag varit med om var när en vän sa ”Jag tror att du skulle må bra av att dricka alkohol”, henne klippte jag med direkt. Jag är nämligen stolt nykterist. Jag blir ofta osams med kollegor eftersom jag säger vad jag tycker, jag bryr mig inte om vad folk tycker om mig. Kan man inte acceptera mig för den jag är så får man vara utan mig, så enkelt är det.

Jag har rest till Australien och Nya Zeeland helt på egen hand och det är något som jag älskar. Att bara få vara med mig själv och slippa människor med kassa värderingar, mina resor har gett mig skinn på näsan och dom har varit terapi för mig.

Min kusin sa en gång att han behandlar alla människor som idioter fram tills dess att dom bevisat motsatsen, jag håller med honom. Dom kaxiga snutarna ii Falun har fått sina fiskar varma varje gång dom stoppat mig när jag kommer gående på gatan, dom har försökt leka Gunvald Larsson, krävt att få se min legitimation och det slutar alltid med att dom hoppar in i bilen och drar iväg utan att fått se något leg.

Det är inte många människor som jag respekterar i min närhet, förutom min flickvän och  mina vänner  förstås. Jag brukar lyssna på mig själv och idag hände det, jag steg upp vid 10-tiden för att hinna gå en mil innan jobbet. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Blomma



- Vagn



- Grönt är skönt



- Doftar underbart



- Blått är flott



- Fin färgkombi



- Vackra



- Syrén



- Liljekonvalj

1 kommentar:

  1. Jag kunde relatera dina ord till mig själv. Precis så är jag.
    Tillåter ingen att tala om för mig vad jag ska eller inte ska.
    Satt bl.a igår och tjafsade med vårdpersonal fram-tillbaka
    (Mina vårdkontakter) jag gav mig inte. Begriper inte vad det
    är för människor som sitter där och tar emot tidsbokningar
    och annat från patienter, samt skriver egna svar utan att
    tillfråga vare sig läkare eller annat. Har själv råkat utför
    det. :(
    På tal om poliser läste om den polis som satte sitt knä mot
    halsen på George Floyds. Den polisen har tydligen 18 anmälningar
    på sig.

    Hur är det möjligt att någon kan tillgår något sådant och ingen
    reagerar? Du har kanske läst den nyhetslänken. Fy fan säger jag,
    vilken rutten värld vi lever i.

    SvaraRadera