måndag 23 augusti 2021

Måndagen den tjugotredje augusti 2021

Min och fästmöns helg bestod av att slita i tvättstugan och att spela en massa tv-spel, sammanfattningsvis en väldigt lugn helg. Redan klockan åtta idag kom min bästa vän Pontus och hämtade upp mig och vi satte kurs mot Uppsala och akademiska sjukhuset och här klippte man bort mitt gips samt kontrollerade hur ärret efter operationen såg ut.

Enligt sköterskan så såg allt bra ut, själv vägrade jag titta då jag bara blir illamående varenda gång. Sen fick jag ett nytt gips och det bokades en ny tid i september, nu hoppas jag att det är sista gången som jag måste åka till Uppsala. Innan vi for hem gjorde vi ett besök vid Uppsala domkyrka och på vägen hem lyssnade vi på musik från tv-spel, det blev mest NES och SNES-spel.


Samtidigt som vi lyssnade på musiken så kläcktes idéen om att vi skulle dra till Stockholm nästa vecka och ju mer vi tänkte på det ju mer lockande blev det, jag börjar ju jobba i oktober och Pontus har familj så jag hoppas att vi kommer iväg. Det blir dock vårt sista äventyr för i år då min ekonomi är begränsad på grund av att jag inte kan jobba på tre månader. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Fin Amazon



- Tjusig



- Raggarbil



- Om jag skulle äta surströmming skulle jag köpa denna



- Bäck



- Grönt



- Kyrkogård



- Volvo



- Fint väder



- Röda vinbär



- Rost mot Falurött



- Lampa



- Blomma



- Falun



- Fontän



- Pontus kör oss till Uppsala



- Parkeringsgarage i Uppsala



- Smala trottoarer i Uppsala



- Uppsala



- Uppsala domkyrka



- Uppsala domkyrka



- Runsten



- Något



- Korset på domkyrkan höll på att vittra sönder



- Nordens största kyrka

1 kommentar:

  1. Uppsala domkyrka är väldigt fin. Där var jag en gång
    för länge sedan när jag fortfarande bodde kvar i f.d. stad.
    Gips är ingen hit, tiden går fort förövrigt men inte när
    man är gipsad, jag vet. Det känns konstigt när det är borta
    efter en längre tid men, den känslan går över och allt blir
    som innan gipset hamnade där.

    //Erika

    SvaraRadera