onsdag 30 mars 2022

Faluns äckliga poliser

Nu får det fan vara nog med att Faluns poliser tror sig kunna bryta mot lagen och dessutom kunna komma undan med det. Igår släppte dt.se nyheten om att en polisman i Falun tagit strypgrepp på en kille som hade handbojor på sig och som satt i baksätet på en polisbil. Jag försvarar inte killen i baksätet eftersom han satt i en polisbil måste han ha gjort sig skyldig till något, men att koppla ett strypgrepp på en människa som har händerna bakom ryggen i handfängsel i en polisbil är grovt tjänstefel!

Länk:
Polis åtalas för att ha tagit struptag på handfängslad tonåring

Nu hoppas jag att den oseriösa snutjäveln åker dit och att han avskedas direkt! Jag vill ändå hylla den seriösa polis som vågade ange en kollega- tack. Jag vill också tacka dom två vittnen som var på plats och som vågade vittna mot polismannen som jag antar har tittat på för många Beck-filmer - vilken pajas! Mitt förtroende för poliserna i Falun är lika med noll, ni är ett skämt!


- Dom krockar med bilister under utryckning, dom är fruktansvärt otrevliga, dom hotar och misshandlar folk, dom tror sig stå över lagen, dom förföljer och trakasserar och dom är vidriga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar